W sierpniu i we wrześniu będzie możliwość zaszczepienia się jednodawkowym preparatem Johnson&Johnson przy okazji dużych wydarzeń kulturalnych i sportowych we Wrocławiu. Dziś wieczorem mobilny punkt - SZCZEPCIOciobus stanie przed Stadionem Olimpijskim, gdzie wieczorem odbędą się międzynarodowe zawody żużlowe (Grand Prix of Poland).
- Będzie to okazja dla wszystkich jeszcze niezaszczepionych kibiców, żeby otrzymać szczepionkę – mówi prezes Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego we Wrocławiu Krzysztof Balawejder. – Nie trzeba się nigdzie rejestrować ani zgłaszać. Wystarczy, że masz skończone 18 lat i przyjdziesz ze swoim dowodem osobistym. Wrócisz z meczu nie tylko zadowolony, ale i zaszczepiony.
Medyczni partnerzy akcji szczepień we Wrocławiu: Medfemina, Medinet i Wrocławskie Cetrum Zdrowia będą szczepić na potańcówkach, przed meczem Śląska Wrocław czy czasie Europejskiej Nocy Literatury. W sumie mobilne punkty szczepień będą towarzyszyć ponad dwudziestu wydarzeniom na terenie miasta. Dodatkowo SZCZEPCIObus nadal będzie odwiedzał wrocławskie osiedle i parafie.
- We Wrocławiu w pełni zaszczepionych jest już blisko 400 tys. mieszkańców. To ogromna praca lekarzy, pielęgniarek i całej opieki medycznej. Dziękuję Wam za nieustanną walkę z pandemią a mieszkańcom Wrocławia za odpowiedzialność – mówi Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia.
Autobus – mobilny punkt szczepień SZCZEPCIObus, to wspólna akcja miasta Wrocław, MPK Wrocław i Wrocławskiego Centrum Rozwoju Społecznego. W weekend znów stanie przed wrocławskimi parafiami. W niedzielę w godzinach 9:00 – 12:00 przed Parafią Rzymskokatolicką pw. św. Jadwigi Śląskiej we Wrocławiu-Leśnicy przy ul. Wolskiej 6, a w godzinach 12:30 – 16:00 przy Kościele pw. św. Andrzeja Boboli przy ulicy Koszalińskiej 15.
Wrocław bardzo aktywnie wspiera Narodowy Program Szczepień. Stworzyliśmy własną kampanię edukacyjną #WrocławSięSzczepi Solidarnie przeciw covid. Informacje pojawiały się w przestrzeni publicznej – na miejskich profilach, bilbordach, wiatach przystankowych, ekranach w autobusach i tramwajach- w radiu i telewizji. Wrocław zadbał o osoby starsze i wykluczone, organizuje specjalne akcje, zachęcające do szczepień:
· uruchomiliśmy specjalny nr telefonu, pod którym mogą zgłaszać się osoby, które mają problemy z poruszaniem, albo transportem i dowozimy je do punktów szczepień, także dzięki wsparciu MPK
(nr tel.71 777 98 90). Z transportu skorzystało już ponad 600 osób.
· dla osób w kryzysie bezdomności, mobilne punkty dotarły do schronisk, noclegowni. Zaszczepiliśmy tam wszystkich chętnych.
· W czerwcu zorganizowana została akcja szczepień dla młodzieży z liceów. Pierwszą dawkę przyjęło wtedy ponad tysiąc młodych ludzi.
· W pierwszym dniu wakacji Stadion Wrocław zaprosił nastolatki z rodzicami. Akcję powtórzyliśmy także tydzień później. Pierwszą dawkę przyjęło wtedy ok.2,5 tys. osób.
30 sierpnia zaszczepionych nastolatków zapraszamy na spacer z przewodnikami Muzeum Miejskiego „Strachy i inne mroczne historie wrocławskiego Rynku”. Warunki uczestnictwa: zapisanie się na oprowadzanie, w miejscu zbiórki okazanie zaświadczenia o pełnym zaszczepieniu przeciwko COVID-19 (okazanie zaświadczenia dotyczy również uczestniczących opiekunów)
4 września w Centrum Historii Zajezdnia specjalna akcja szczepień dla uczniów i nauczycieli. Na terenie muzeum staną punkty drive thru, będą konsultacje z lekarzami różnych specjalności, warsztaty przygotowane przez Hydropolis i możliwość zwiedzania CH Zajezdnia, bezpłatnie dla osób zaszczepionych.
W ramach akcji #WrocławSięSzczepi realizowana jest także kampania promocyjna "Solidarnie - Zdrowo - Międzypokoleniowo".
· przygotowano ulotki, zachęcające seniorów do zaszczepienia się – dystrybuowane podczas wydarzeń plenerowych, a także stacjonarnie we Wrocławskim Centrum Seniora i Przestrzeni Trzeciego Wieku,
· ogłoszono konkurs plastyczny dla dzieci pt. "Żyj zdrowo,międzypokoleniowo. Zaszczep się" którego tematem przewodnim są szczepienia,
· uruchomiono Telefon Seniora – pod nr 71 344 44 44, seniorzy mogą uzyskać bieżące informacje na temat najbliższych punktów szczepień,
· przygotowano krótkie spoty reklamowe o charakterze międzypokoleniowym, które uświadamiają konieczność zaszczepienia się, jako wyraz troski i dbania o zdrowie, zarówno seniorów, jak i młodzieży.
Napisz komentarz
Komentarze