W Liceum Ogólnokształcącym nr VII przy ul. Kruczej otwarto dziś Ośrodek Wspierania i Rozwoju, należący do programów Wrocławskiej Koncepcji Edukacyjnej. Tym samym zrealizowany został kolejny punkt z programu prezydenta Jacka Sutryka – 100 zadań na 100 dni.
Już we wrześniu 2018 roku rozpoczęto działania sprzyjające otwarciu - we wrocławskiej przestrzeni - trzech miejsc dostępnych dla rodziców, dzieci, młodzieży i nauczycieli – Ośrodków Wspierania i Rozwoju (OWiR) przy Akademii Talentów i Uzdolnień. Zostały one stworzone w trzech punktach Wrocławia: Poradnia PPP nr 4 ul. Jemiołowa, ZS nr 6 ul. Nowodworska , PPP nr 5 ul. Czajkowskiego. Ośrodek wspierają również instruktorzy Młodzieżowych Domów Kultury Fabryczna i Śródmieście. Koncepcję działania OWiR wypracowano w zespole psychologów i pedagogów, a jego celem jest holistyczne wspieranie młodych uzdolnionych oraz wsparcie psychologiczno-pedagogiczne, skoncentrowane na wydobywaniu i pobudzaniu potencjału podopiecznych.
- To nowa jakość w przestrzeni miejskiej, bo nigdy wcześniej podobnego programu we Wrocławiu nie było. Ten zapewnia kompleksowe wsparcie nauczycieli, dzieci oraz ich rodziców – mówi Dorota Feliks, dyrektor Wrocławskiego Centrum Rozwoju Społecznego. To właśnie WCRS - Zespół Aktywizacji Edukacyjnej (WKE) prowadzi koordynację działań Ośrodka Wspierania i Rozwoju.
- Rozwój Wrocławia zależy od rozwoju potencjału dzieci i młodzieży. Nasze miasto robi w tej kwestii bardzo dużo – zaznacza Ewa Szczęch, dyrektor Wydziału Szkół Ponadpodstawowych i Specjalnych w Urzędzie Miejskim Wrocławia. A Magdalena Paszkiewicz, jedna z koordynatorek projektu, dodaje: - Strategia, tolerancja, talent, technologie. W tych czterech punktach zawiera się cała myśl. Ważna jest gotowość do współpracy, ale też niezależność w myśleniu, bo ona właśnie pcha naukę do przodu.
Co jest ważne dla OWiR?
· wspieranie potencjałów rozwojowych dzieci – egalitarne podejście do uzdolnień,
· wsparcie w rozwiązywaniu trudnych sytuacji społecznych, adaptacyjnych, szkolnych i ich zapobieganie,
· wspieranie rozwoju emocjonalnego i twórczego u małych dzieci z potencjałem, wsparcie rodziców w budowaniu dobrych relacji z nastoletnim uzdolnionym i utalentowanym – komunikacja, motywowanie, potrzeby, doświadczanie.
· Indywidualne ścieżki rozwoju młodzieży starszej.
Zgodnie z zapisami Wrocławskiej Strategii Edukacyjnej, jej celem „jest rozwój wrocławskiej kultury edukacyjnej, rozumianej jako klimat kreowany przez władze miejskie, wspierający postawy otwarte na rozwój własnych zainteresowań, odnajdywanie potencjałów, sprzyjający innowacyjności. Dzięki stymulowaniu kultury edukacyjnej podnoszony jest potencjał rozwoju Wrocławia. Osią Wrocławskiej Strategii Edukacyjnej są działania odnoszące się do wartości niezbędnych w budowaniu wysokiej jakości życia, podnoszeniu indywidualnych zdolności mieszkańców, ich kreatywności i innowacyjności.”
materiały prasowe UM Wrocławia
Napisz komentarz
Komentarze