- "Wrocław na Dobrej Drodze" to kolejny program szybkich remontów nawierzchni, które prowadzimy we Wrocławiu i które są efektywnym rozwiązaniem dla mieszkańców ze względu krótkotrwałe utrudnienia i szybką poprawę komfortu jazdy. Przyznam, że bardzo lubię ten program, który testowo mieliśmy na początku tego roku a teraz jesienią mamy druga edycję. Ponieważ wymiany są stosunkowo szybkie i zamiast jezdni wyglądających jak patchwork mamy gładki asfalt na lata. Tak mamy już od pół roku na Ślężnej, Karkonoskiej, Kamiennej. W tej odsłonie robimy właśnie Na Grobli, a zrobiliśmy już Kuronia – tłumaczy Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia.
Program "Wrocław na Dobrej Drodze" (podzielony na siedem zadań) jest kontynuacją szybkich wymian nawierzchni, które rozpoczął Wrocław w pierwszej połowie roku. Między marcem a czerwcem ZDiUM wyremontował 22 odcinki wrocławskich ulic takich jak Królewiecka, Kamienna, Gazowa, al. Hallera czy al. Karkonoska. W sumie pojawiło się na nich 12 km nowej nawierzchni.
- Teraz do szybkich remontów wytypowaliśmy w sumie odcinki na 16 ulicach. Nie tylko tych z uszkodzoną nawierzchnią. „Wrocław na Dobrej Drodze” objął też drogi gruntowe, zatoki autobusowe i chodniki. W sumie wymieniona zostanie nawierzchnia o długości blisko 12 km - opisuje Tomasz Staruchowicz, dyrektor ZDiUM.
Program tym razem objął ulice: Bierutowską, Bezpieczną, Lechitów, Gostyńską, Brodzką, Wolską, Marszowicką, Kozanowską, Bł. Czesława, Oławską, Mościckiego, Ołtaszyńską, Balonową, Na Grobli, Kuronia i Racławicką. Prace polegają na wymianie nawierzchni bitumicznej - zerwaniu zniszczonego asfaltu na głębokość ok. 10 cm i ułożeniu nowej nawierzchni wzmocnionej stalowo-węglową siatką, która ma zwiększyć trwałość i poprawić nośność nowych jezdni. W przypadku ulic gruntowych, czyli Lechitów i Gostyńskiej, na utwardzeniu drogi poprzez położenie nowej nawierzchni.
Szybkie remonty – dwie kolejne ulice
- W weekend 12-13 października zaczniemy przygotowania do szybkich remontów na kolejnych dwóch ulicach. Przed nami remont 720 metrów ul. Ołtaszyńskiej i 730 metrów ul. Racławickiej. Od soboty, 12 października, czekają nas zmiany w organizacji ruchu i komunikacji miejskiej - mówi Staruchowicz.
Na Ołtaszyńskiej od ronda Ojca Pio w kierunku centrum miasta ruch będzie jednokierunkowy. Objazd dla przeciwnego kierunku wyznaczono ulicą Wyścigową i Zwycięską do ronda Ojca Pio.
- Autobusy w kierunku centrum miasta pojadą swoimi trasami. Zmiany czekają pasażerów jadących w przeciwnym kierunku na trasach linii 112, 127, 144, 259, 913. Generalnie autobusy będą jeździć Karkonoską lub Wyścigową i Zwycięską a nie Ołtaszyńską. Natomiast na ul. Racławickiej od ul. Jastrzębiej do Gajowickiej obowiązywać będzie ruch jednokierunkowy. W związku z tym remontem nie zmieniają trasy przejazdu żadne linie autobusowe. - dodaje Witold Woźny, prezes MPK.
Drogowcy wejdą na ulice po weekendzie. Na Ołtaszyńskiej prace potrwają około ośmiu tygodni, na Racławickiej około sześciu.
Ołtaszyńska i Racławicka to 10. i 11. ulica, na której zostanie wykonany remont. Gotowe są już ulice: Brodzka, Oławska, Błogosławionego Czesława, Lechitów i Gostyńska. Na kolejnych czterech - Kuronia, Na Grobli, Bierutowskiej oraz Kozanowskiej - prace trwają. Na zatwierdzenie projektów organizacji ruchu zastępczego czekają ulice Marszowicka, Balonowa i Mościckiego, gdzie prace rozpoczną się zapewne jeszcze w październiku. Roboty na ul. Bezpiecznej mają wystartować po Wszystkich Świętych.
W sumie w programie „Wrocław na Dobrej Drodze” miasto wyda ponad 25 mln zł.
- A to niejedyne prace, jakie ZDiUM wykonał w tym roku w zakresie poprawy infrastruktury drogowej. Na ulicach miasta prowadzonych jest równolegle kilka programów, które mają na celu poprawę stanu wrocławskich ulic. To np. naprawy cząstkowe, punktowe usuwanie ubytków (które objęło kilkaset wrocławskich ulic), prace związane z poziomym oznakowaniem i usuwaniem spękań nawierzchni. Wartość tych prac związanych z infrastrukturą drogową, które zrealizował tylko ZDiUM, przekroczyła ponad 31 mln złotych. Kierowcy w tej kadencji odczują znaczna poprawę na drogach - dodaje Staruchowicz.
Co w tej jesiennej edycji Wrocław na Dobrej Drodze?:
Ul.Bierutowska od Lidla do posesji nr 41, dł. 370 m, pow. 2 700 m2. Wymiana nawierzchni bitumicznej,
Ul.Bezpieczna od ul. Obornickiej do skrzyżowania z ul. Jugosłowiańską + zatoki parkingowe, dł. 530 m, pow. 5 900 m2. Wymiana nawierzchni bitumicznej,
Ul.Gostyńska od posesji nr 5 do ostatniego zabudowania, dł. 310 m, pow. 2 000 m2. Poprawa stanu nawierzchni gruntowych z wykorzystaniem destruktu asfaltowego,
Ul.Lechitów odcinek o nawierzchni gruntowej do nr 46, dł. 280 m, pow. 908 m2. Poprawa stanu nawierzchni gruntowych z wykorzystaniem destruktu asfaltowego.
Ul.Brodzka od posesji nr 131 do skrzyżowania z ul. Królewiecką, dł. 1600 m, pow. 9 415 m2. Wymiana nawierzchni bitumicznej,
Ul.Wolska do ul.Marszowickiej od nawierzchni z kostki do szkoły, dł. 360 m; pow. 2 900 m2. Wymiana nawierzchni bitumicznej,
Ul.Marszowicka od ul. Hartmana do ul. Łanowskiego, dł. 485 m; pow. 2 900 m2. Wymiana nawierzchni bitumicznej,
Ul.Kozanowska od ul. Pilczyckiej do skrzyżowania z ul. Dokerską dł. 1 700 m; pow. 21 000 m2. Wymiana nawierzchni bitumicznej,
Ul.Bł. Czesława od ul. Oławskiej do wyjazdu z garażu Galerii Dominikańskiej, dł. 120 m; pow. 1 200 m2. Wymiana nawierzchni bitumicznej,
Ul.Oławska od pl. Dominikańskiego do Kazimierza Wielkiego, dł. 190 m; pow. 1 200 m2. Wymiana nawierzchni bitumicznej,
Ul.Mościckiego od ul. Topolowej do ul. Ziemniaczanej, dł. 2000 m; pow. 13 600 m2. Wymiana nawierzchni bitumicznej,
Ul.Ołtaszyńska od ronda Ojca Pio do nr 36, dł. 720 m; pow. 3 750m2. Wymiana nawierzchni bitumicznej,
Ul.Balonowa od ul. Horbaczewskiego do ul. Bystrzyckiej, dł. 740 m; pow. 4 440 m2. Wymiana nawierzchni bitumicznej,
Ul. Na Grobli od mostu Oławskiego do ul. Okólnej, dł. 1120 m; pow. 7 840 m2. Wymiana nawierzchni bitumicznej,
Ul.Kuronia od ul. Borowskiej do ul. Ślężnej, dł. 600 m; pow. 2 400 m2. Wymiana nawierzchni bitumicznej,
Ul.Racławicka od skrzyżowania z ul. Jastrzębią do skrzyżowania z ul. Gajowicką, dł. 730 m; pow. 5 500 m2. Wymiana nawierzchni bitumicznej.
Napisz komentarz
Komentarze