Tymczasem krótko przed świętami sejmik przegłosował przesunięcie środków na budowę obwodnicy na kolejne lata. Rządzący województwem Bezpartyjni Samorządowcy tłumaczyli wówczas, że rozpoczęcie prac w 2019 jest mało realistyczne. 22 mln zł przesunięto m.in. na budowę obwodnicy Dzierżoniowa. Środki na dokończenie WOW mają pojawić się ponownie w budżecie wojewódzkim w latach 2020-2021.
- To jest zła decyzja, mówi Piotr Kopeć, zastępca wójta gminy Kobierzyce, na terenie której leży Wysoka.
Władze Kobierzyc konsekwentnie sprzeciwiają się przebiegowi obwodnicy przez Wysoką popierając jednocześnie alternatywny wariant „W” w którym droga biegłaby między Wysoką a Ślęzą.
Co ciekawe, sama Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska przedstawiała kilka miesięcy temu wariant „W” jako optymalny.
Najnowsza decyzja środowiskowa ma rygor natychmiastowej wykonalności, co oznacza, że władze samorządowe województwa mogłyby rozpisać przetarg nie czekając nawet na odwołania. Te jednak z pewnością nastąpią (obowiązuje 14-dniowy termin) i będą rozpatrywane.
Czy są więc jakiekolwiek szanse na rozpoczęcie przetargu na końcowy odcinek WOW, czy jak niedawno mówił były prezydent Wrocławia a dziś radny wojewódzki Stanisław Huskowski mamy do czynienia „z cichym pogrzebem” obwodnicy pokaże czas.
Decyzja środowiskowa jest ważnym wydarzeniem w długiej i pogmatwanej historii WOW, nie sposób dziś jednak powiedzieć, czy i jakie będzie miała znaczenie w praktyce.
MW
Napisz komentarz
Komentarze