- Celem tej inwestycji jest wyprowadzenie trasy na Nowy Dwór. Rozpoczniemy od prac rozbiórkowych. Tydzień dajemy sobie na demontaż torów i podbudowy. Potem zajmiemy się przebudową sieci podziemnych. Następnie budową nowego torowiska i przebudową peronów przystankowych. W okolicach wakacji chcemy przywrócić ruch tramwajowy na placu Orląt Lwowskich - mówi Wojciech Kaim, kierownik projektu z Wrocławskich Inwestycji.
W związku z rozpoczęciem prac od 8 lutego (sobota) tramwaje linii 0L, 0P, 6, 14, 23, 24, 31 i 32 zmienią trasy i pojadą objazdami. Inaczej będą kursować także linie autobusowe 106, 122, 127, 144, 149 i 250.
KOMUNIKACJA TRAMWAJOWA
Linie 0L i 0P
0L i 0P będą kursowały w obu kierunkach objazdem od pl. Jana Pawła II przez ul. Ruską (św. Mikołaja), Kazimierza Wielkiego, Krupniczą i Sądową do pl. Legionów z pominięciem przystanku „pl. Orląt Lwowskich”.
Linia 6
W kierunku pętli Krzyki będzie kursowała od pl. Bema objazdem przez mosty Młyńskie, Halę Targową, pl. Dominikański i ul. Skargi, Teatralną do Świdnickiej. W kierunku powrotnym linia 6 będzie kursowała bez zmian.
Linia 14
Z Osobowic w kierunku FAT-u będzie kursowała od ul. Kazimierza Wielkiego objazdem przez ul. Widok i pl. Teatralny z pominięciem przystanku „Narodowe Forum Muzyki" i „Renoma”.
W kierunku powrotnym z FAT do pętli Osobowice będzie kursowała od pl. Legionów przez ul. Sądową, Krupniczą, Kazimierza Wielkiego, Nowy Świat i most Pomorski do ul. Pomorskiej.
Linia 23
Tramwaje jadące z pętli Kromera w kierunku pętli Pilczyce, od pl. Bema pojadą przez ul. Drobnera, most Uniwersytecki, ul. Grodzką i Nowy Świat do ul. św. Mikołaja, a w kierunku przeciwnym od pl. Jana Pawła II przez most Sikorskiego, ulice Jagiełły, Dubois i Drobnera do pl. Bema.
Linia 24
Tramwaje linii 24 jadące z Osobowic w kierunku FAT-u będą kursowały od ul. Pomorskiej przez most Pomorski, ul. Nowy Świat, Kazimierza Wielkiego, Krupniczą i Sądową do pl. Legionów.
W kierunku powrotnym linia będzie jeździła od ul. Świdnickiej przez pl. Teatralny, ul. Widok do ul. Kazimierza Wielkiego z pominięciem przystanku „Narodowe Forum Muzyki”.
Linie 31 i 32
Będą kursowały objazdem w obu kierunkach od pl. Jana Pawła II przez ulice Ruską (św. Mikołaja), Kazimierza Wielkiego, Krupniczą i Sądową do pl. Legionów z pominięciem przystanku „pl. Orląt Lwowskich”.
KOMUNIKACJA AUTOBUSOWA
Linia 106
Autobusy jadące z ul. Dworcowej w kierunku Portu Lotniczego zostaną skierowane objazdem od ul. Podwale przez pl. Jana Pawła II, ul. Legnicką, pl. Strzegomski, ul. Strzegomską i Śrubową do Robotniczej, a w kierunku przeciwnym obecną trasą przejazdu od ul. Robotniczej przez ul. Piłsudskiego, pl. Legionów do ul. Świdnickiej.
Linie 122 i 127
Linie 122 i 127 jadące od strony Popowic i Szczepina w kierunku pl. Legionów pojadą objazdem od ul. Zachodniej przez ul. Sikorskiego, Podwale, pl. Jana Pawła II, ul. Podwale, Zelwerowicza, Sokolniczą, pl. Orląt Lwowskich i ul. Piłsudskiego do pl. Legionów. Autobusy będą zatrzymywały się na pl. Jana Pawła II na przystanku tramwajowym od strony mostu Sikorskiego (przystanek dla linii tramwajowej 0L). W kierunku powrotnym linie 122 i 127 będą kursowały bez zmian.
Linie 144 i 250
Linia 144 i kursy nocne linii 250 jadące od strony osiedla Nadodrze w kierunku pl. Legionów zostaną skierowane objazdem od ul. Podwale przez ul. Zelwerowicza, Sokolniczą, pl. Orląt Lwowskich i ul. Piłsudskiego do pl. Legionów. Autobusy będą zatrzymywały się na pl. Jana Pawła II na przystanku tramwajowym od strony mostu Sikorskiego (przystanek dla linii tramwajowej 0L). W kierunku powrotnym linia 144 będzie kursowała bez zmian.
Linia 149
Autobusy linii 149 jadące z pl. Grunwaldzkiego w kierunku Nowego Dworu zostaną skierowane objazdem od ul. Podwale przez pl. Jana Pawła II, ul. Legnicką i Nabycińską do ul. Robotniczej (przystanek przy Dworcu Świebodzkim), a w kierunku przeciwnym obecną trasą.
Ważne zmiany dla kierowców
W związku z przebudową placu Orląt Lwowskich i czasową zmianą organizacji przejazdu tramwajów oraz ze znacznie większym natężeniem ruchu tramwajowego w ulicy Krupniczej – zmieni się także organizacja ruchu samochodowego na skrzyżowaniu ul. Kazimierza Wielkiego i ul. Krupniczej. Kierowcy nie będą mogli już skręcić w lewo z Kazimierza Wielkiego w kierunku ulicy Krupniczej.
Kierowcom jadącym od strony placu Społecznego czy ulicy Traugutta zalecamy objazd w kierunku placu Legionów ulicami Podwale i Sądową.
- Eliminujemy możliwość skrętu w lewo z Kazimierza Wielkiego w Krupniczą (pozostaje możliwość nawracania). Ulica Krupnicza już teraz jest obciążona, po wyłączeniu ruchu tramwajowego na placu Orląt Lwowskich i będziemy mieli 40 tramwajów w ciągu godziny szczytowej. Zdecydowaliśmy się na taki krok, żeby trochę odciążyć ulicę z samochodów i ułatwić przejazd komunikacji publicznej - mówi Andrzej Brzoza, z Wydziału Inżynierii Miejskiej.
Pojawi się też kilka zmian, które ułatwią przejazd kierowcom, MPK i poruszanie się pieszym.
- Na placu Orląt Lwowskich skorygowana zostanie sygnalizacja świetlna, koordynacja ruchu pieszego zostanie poprawiona na ulicy Piłsudskiego. Na placu Jana Pawła II trzy autobusy będą jechać torowiskiem od ul. Sikorskiego. Na pl. Strzegomskim wprowadzimy ułatwienie dla autobusów skręcających w lewo, w kierunku ul. Strzegomskiej. Na ul. Strzegomskiej pojawi się dodatkowe oznakowanie, tzw. „języczek”, który dodatkowo poinformuje kierowców, w którym miejscu autobus musi zmienić pas by zjechać na przystanek. Na zjeździe ze Śrubowej w Robotniczą autobusy uzyskają pierwszeństwo – wylicza Andrzej Brzoza.
Napisz komentarz
Komentarze