Porozumienie nie określa szczegółów finansowych ani organizacyjnych budowy linii. Włodarze obu gmin podkreślali jednak wolę jak najszybszego zakończenie inwestycji, tj. w 2012 r. Tramwaj do Wysokiej będzie przedłużeniem jednego z dwóch analizowanych obecnie wariantów przedłużenia linii do nowej pętli przy ul. Zwycięskiej. Wariant „skręca” ze Ślężnej w okolicach Szpitala Wojskowego, krótszy wyprowadzony jest z dzisiejszej pętli. Szacowany koszt inwestycji to 60-90 mln zł. w zależności od przyjętego wariantu.
– Ślubujemy, że prace zakończą się do końca 2022, obiecał prezydent Dutkiewicz.
- Mamy świadomość, że korki i smog to nie tylko problem wrocławian. Na co dzień mierzą się z nim także mieszkańcy naszej gminy, którzy w okresie porannego szczytu komunikacyjnego starają się wjechać od południa do Wrocławia z Bielan Wrocławskich i Wysokiej, by dotrzeć na czas do pracy, do szkół czy do uczelni. My także chcemy aktywnie włączyć się w rozwiązanie tych problemów – mówił Ryszard Pacholika wójt gminy Kobierzyce.
Jednym z zagadnień poruszanych w czasie konferencji było także dokończenie południowego odcinka Wschodniej Obwodnicy Wrocławia z którą ewentualnie miałaby krzyżować się nowa linia.
– Apeluję do władz województwa, już tych nowych, o jak najszybsze podjęcie decyzji w sprawie WOW, gdyż jest jeszcze cień szansy na wykorzystanie środków europejskich na ten cel, mówił prezydent Wrocławia Rafał Dutkiewicz.
Co ciekawe, prezydent Dutkiewicz opowiedział się za "poprowadzeniem nieco na południe" wariantu przebiegu WOW przez Wysoką, czyli, jak się zdaje wg. wariantu określanego jako "W". Tego samego zdania był wójt Ryszard Pacholik.
Napisz komentarz
Komentarze