Rusza rekrutacja do wrocławskich podstawówek

  • 13.05.2021, 19:29 (aktualizacja 13.05.2021, 19:37)
Rusza rekrutacja do wrocławskich podstawówek

14 maja br. uruchomiona zostanie, za pośrednictwem systemu elektronicznego poprzez stronę https://rekrutacje.edu.wroclaw.pl/ , rekrutacja do klas I szkół podstawowych.

Do rekrutacji przystępują dzieci mające miejsce zamieszkania na terenie Wrocławia w wieku 7 lat (2014 r.) oraz 6 lat (2015 r.) jeżeli realizowały, w roku szkolnym 2020/2021 wychowanie przedszkolne albo posiadają opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej dot. możliwości rozpoczęcia nauki w szkole podstawowej.
Departament Edukacji Urzędu Miejskiego Wrocławia, w związku z trwającą pandemią, a także wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rodziców, uruchomił rekrutację w pełni elektroniczną.  Wystarczy posiadać profil zaufany i bez wychodzenia z domu złożyć wniosek do szkoły podstawowej. Każde dziecko, zgodnie z adresem zamieszkania, ma zapewnione miejsce w szkole obwodowej. Warunkiem jednak jest złożenie zgłoszenia (oświadczenie woli nauki w danej szkole) za pośrednictwem systemu elektronicznego, wyłącznie do szkoły obwodowej, podpisując go swoim profilem zaufanym.   
Rodzice dzieci, którzy chcą się ubiegać o przyjęcie do kasy I poza szkołą obwodową, przystępują do rekrutacji na wolne miejsca. Wypełniając wniosek w systemie, wskazują maksymalnie trzy szkoły, z czego jako ostatnią obligatoryjnie wskazują szkołę obwodową.
Wnioski/zgłoszenia rejestrowane oraz składane są w terminie od 14 do 20 maja br. W tym terminie należy wypełnić wniosek/zgłoszenie, dołączyć niezbędne dokumenty oraz podpisać go za pośrednictwem profilu zaufanego. W przypadku braku profilu zaufanego wydrukowane dokumenty, wraz z załącznikami, należy złożyć w placówce pierwszego wyboru.
Rodzice, którzy jeszcze nie posiadają profilu zaufanego, mogą go bardzo szybko założyć, np. za pośrednictwem swojej bankowości elektronicznej.

Wyniki kwalifikacji poznamy 1 czerwca, natomiast rekrutacji już 7 czerwca br.

Logowanie do systemu elektronicznej rekrutacji
1.        Wejdź na stronę https://rekrutacje.edu.wroclaw.pl/
2.        Zaloguj się do systemu wpisując nr PESEL oraz imię i nazwisko swojego dziecka. Kliknij „Wprowadź wniosek”.
3.        Wypełnij wniosek w elektronicznym systemie rekrutacyjnym (w zależności od wskazanej decyzji system wygeneruje wniosek lub zgłoszenie).
4.        W następnym kroku nadaj własne hasło do logowania.
5.        Po wypełnieniu wniosku możesz ponownie zalogować się na konto dziecka w celu dokonania ewentualnej korekty.
6.        Dołącz wymagane załączniki.
7.        Zatwierdź zgłoszenie/wniosek w systemie rekrutacji.
8.        Podpis swoim profilem zaufanym. W przypadku braku profilu zaufanego dostarcz wydrukowane dokumenty do placówki pierwszego wyboru.

__1

Podziel się:

Oceń:


Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu www.gazetasasiedzka.hmn-media.pl z siedzibą we Wrocławiu. Firma HMN-MEDIA Maciej Welyczko jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Pozostałe